Mitt kusinbarn

Idag träffade jag mitt kusinbarn, Isak. Han är fem år och Dennies son. Oj, oj, oj vilken söt kille. Om jag fick en son som var hälften så fin hade jag varit mer än nöjd. Tyvärr träffar jag honom alldeles för sällan eftersom de bor i Stockholm, så nu när de är på Gotland får jag passa på. Han är då himla duktig på att berätta och var inte ett dugg blyg trots att jag bara träffat honom en gång tidigare (förra sommaren). Han berättade om skillnaden mellan stora och små sjörövarskepp, för visste du att det bara är de stora skeppen som har sjörövarflagga? De små får ha vanliga segel. Han pekade sedan på en tvåmänning som kom inglidande i hamnen...  Sedan berättade han att han minsann har två ögonlappar som han har när han klär ut sig till sjörövare. Tyvärr har han ingen riktig sjörövarkostym, fick jag veta, så då får man ta "vad man vill". Det är ju logiskt. Jag blev alldeles varm i hjärtat efter att ha träffat honom och hoppas det inte dröjer alltför länge till nästa gång. Helt klart det bästa som hänt idag.

Kommentarer
Postat av: Dennie

Haha, hade ingen aning om skillnaden mellan skeppen, han vet en hel del alltså :)

Fint du skriver om honom, värmer väldigt gott!!

Vi ses gärna mer!! Kram

2009-07-20 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0