Pastelligt

På onsdagskvällar går Leila bakar på TV4+ och jag bara älskar det. Blir alltid så himla sugen på att baka när jag ser det. Tyvärr har vi inte den kanalen på Gotland, så nu när jag varit i Växjö några dagar passade jag givetvis på att titta. Som vanligt bakade hon kakor, desserter och bröd som jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få smaka. Men det är inte bara recepten som gör att jag bli helt besatt av tanken på att producera smaskiga bakverk, det är liksom allt runtomkring. Dels är hon själv så himla inspirerande, men sedan gör ju alla fina köksprylar att man bara vill sätta igång att röra ihop en muffinssmet eller en blåbärspaj här och nu. Det är så himla fint med alla pastellfärgade skålar och bunkar och gamla plåtburkar och flaskor. Jag köpte ju den där rosa bakbunken förra veckan, och jag fullkomligt älskar den.


Så igår var vi på stan och hamnade på Netto, och vad hittar jag där om inte jättefina pastellfärgade dessertskålar. Rosa, blå och beige. 20:- styck. Som hittat! Köpte direkt sex stycken. Så när jag kom hem rensade jag ur några gamla kantstötta skålar och gjorde plats för de här nya. Visst är de fina? Man blir liksom så glad av pastellfärger tycker jag. Så i höst när det börjar blir mörkt och dystert ute kan jag ta fram mina skålar och drömma tillbaka till sommaren. Allt känns liksom lite lättare då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0