Spyor och misslyckat bak

Den här dagen började lite konstigt. Låg och sov och drömde något som jag har glömt nu, men som var rätt trevligt. Mitt i drömmen hör jag plöstligt ett konstigt ljud som liksom inte alls passade in i det jag drömde om. Shit! Hunden spyr! Klockan var 07.20 och jag väcktes av hulkandet av hunden som spyr upp en massa mosig mat på mattan vid soffan (den är vit..). Helvete... Så det var bara att rulla sig ur sängen och, med ena ögat fortfarande stängt, leta fram rengöringsspray och börja skrubba... När jag var klar var klockan kvart i åtta och då var det ingen idé att gå och lägga sig igen. Hade ändå inte kunnat somna om... Istället kom jag på att jag kunde baka lite bröd och ta med ut till mamma och pappa idag. Hade ½ paket jäst, vilket skulle räcka till en halv sats focaccia (mitt nya favvobröd). Till en sats ska det vara 8-9 dl mjöl, så när jag i min halva sats hällde i den nionde decilitern mjöl började jag ana ugglor i mossen. Shit igen! Hade tagit halv sats av allt utom vattnet och mjölet... Suck... Okej, det fick jäsa lite längre än vanligt, kanske gick det att rädda då? Njae, det gick inte riktigt. Det blev bara ett bröd och när man känner på det känns det lite tungt men ändå fluffigt. Hm... Man ska inte ge sig in på avancerad matematik när man inte vaknat ordentligt... Jaja, jag tar med det ändå och så får vi se hur det smakar.



Det ser ju rätt ok ut ändå...

Under tiden degen jäste tog jag en promenad ner till stranden. Otroligt vilken kraft det var i vågorna! Det blåser rejält här idag... Detta fick mig att glömma brödbaket och inse att det faktiskt inte är speciellt mycket att hänga upp sig på. Bara värdsliga ting.


Kommentarer
Postat av: NIna

Ajdå, så trist när man tänker fel så där. Har hänt mig ett ANTAL ggr också. Ett antal för många.

Jag är hemskt nyfiken på det där brödet. Kanske får man smaka nångång ;)

Ser fram emot torsdag.

Springa nån kväll innan kanske? Tis/ons?

2009-07-20 @ 20:10:50
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0