21... 22... 23... 24... 25... 26... 27... 28...

Grader alltså! Helt sjukt vilken värme. För bara någon vecka sedan var det bara drygt 20 och sedan har det bara blivit varmare och varmare. OBS! Jag klagar INTE. Jag älskar värmen. Ju varmare desto bättre. En rejäl kanna vatten, solskyddsfaktor 20 (minst!), en tunn långärmad tröja att dra på sig och en bra bok, sedan är jag redo att möta hettan.


Jag är en ganska frusen person och min kropp brukar inte tina upp helt förrän i mitten av maj. Jag hatar att frysa! Värst är det om händerna. Jag fryser alltid om händerna (kanske inte just nu då...). Många som kommer och hälsar på oss i Växjö slås av hur varmt det är i vår lägenhet. Vet inte vad det beror på, men det går inte att göra nåt åt det. Jag mår givetvis jättebra av det, men Erik plågas och går i shorts inomhus året runt. Som jag skrev för ett tag sedan var jag ju au pair i Florida och efter det var det hopplöst att bli varm igen. Jag tror det tog ett år innan jag inte längre frös. Om jag inte minns helt fel var det dessutom en ganska kass sommar då också, så inte heller då fick jag chansen att tina upp...

Men nu sitter jag i alla fall här och fryser inte ett dugg. Har tagit en paus i solandet. Termometern visar just nu drygt 35 grader i solen och det har varit som i en gryta här på tomten idag. Jag har njutit för fullt i min solstol med "Skumtimmen" (mycket läsvärd om man gillar deckare med oväntade slut) men stackars Douglas har inte varit fullt så förtjust. Han har mest legat och flämtat i skuggan... Tyvärr gör det ju varken från eller till när det ändå är 28 grader...

Nu hoppas jag bara att detta ska stå sig, åtminstone över v. 29 så Erik får njuta av sol och värme när han kommer till Gotland.


Kommentarer
Postat av: nina

Bra att du njuter av värmen, det gör jag med.

2009-06-30 @ 18:12:52
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0