5 par jeans, 12 par skor, 4 klänningar...

Jag har börjat packa till semestern... Och som vanligt har jag tömt garderoben på sommarkläder/skor, som jag vet att jag mest största sannolikhet inte kommer att använda. Varför gör jag så vartenda år?! Okej, det är ett i-landsproblem jag vet, man jag kan ändå inte låta bli att grunna lite över det. Jag menar det är ju inte precis så att jag kommer att bli bjuden på fester var och varannan dag så jag måste ha en massa ombyten, och skulle jag bli smutsig finns det faktiskt tvättmaskin att tillgå. Om man nu smutsar ner sig så mycket när man är 30 år... Men man måste ändå ha lite beredskap, för hur det än är är sommaren lång och mycket kommer hända och jag vill vara förberedd för allt. Tänk om det blir 10 grader och regn hela sommaren? Då är ju tjocktröjor och jeans ett måste, liksom lite rejälare skor. Samtidigt kan det bli 30 grader och sol och då bli man svettig och måste byta kläder ofta. Som sagt, ett i-landsproblem. 

Nästa sak som jag måste tänka på att packa är allt sånt som jag tar för givet att jag har här, men som jag faktiskt inte har på Gotland och som jag skulle ha svårt att klara mig utan. Leilas "A piece of cake" till exempel, strykjärnet, elvispen och stavmixern (hur ska jag annars kunna göra smoothies till frukost?)... Och så bankdosan, spikmattan, Dogges grooming-kit. Du ser, det blir en del prylar. Tur att man har stor bil. 


 

Kommentarer
Postat av: Nina

Du kanske skulle skiva en packningslista som du sedan sparar. Vi har en i datorn som jag skriver ut varje gpng jag ska någonstans. Allt stämmer ju inte till punkt å pricka, men bra med lite stöd.

Snart ses vi. Hur blir det med er midsommar förresten? Här eller där?

Kram

2009-06-16 @ 22:36:26
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för tipset om listan! Ska nog testa det. Vi kommer att vara på Gotland i midsommar. Åker i morgon kväll.

2009-06-17 @ 19:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0