Allsångspremiär!

Då var det igång, Allsång på Skansen. I love it! Det är verkligen sommar för mig. Jag menar, när annars skrålar man högt till "Dagny, kom hit och spill - oh, oh, oh Dagny, fem droppar till"? Himla trevlig tradition, tycker jag. Typiskt svensk, känns det som. Såg på morgon-tv i morse där de direktsände från Skansen, och intervjuade då ett gäng tjejer runt 15 som hade övernattat utanför entrén för att få de bästa platserna. Snacka om "devotion"... Ikväll var bl.a. Henrik Dorsin där. Himla begåvad måste jag säga. Har liksom inte tänkt på honom som speciellt talangfull tidigare, utan mest överdriven och tramsig. Eller en komiker-wannabe. Men ikväll visade han verkligen vad skärpt han är. Imponerande!

Givetvis måste man ha lite gott fika till allsången. Mamma och pappa var här ikväll och hade med sig tårta. Det var bland de godaste tårtorna jag ätit på mycket länge. Antagligen någonsin, eftersom jag inte är så speciellt förtjust i tårta. Bottnarna bestod av hasselnötter, havregryn, smör och socker. Hur enkelt som helst tydligen. Ska fixa receptet och lägger ut det här. Under tiden får ni hålla till godo med en bild.



Kommentarer
Postat av: nina

Å gud så gott

2009-06-24 @ 12:17:51
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0