Apropå mys...

Jag måste berätta en grej som jag tycker är helknäpp och samtidigt vansinnigt skrattretande. För ett tag sedan berättade en kompis som också är lärare och som jobbar på en skola några mil utanför Växjö om ett föräldramöte de hade haft. En av punkterna handlade om tacos. Ja, det är sant; tacos! Någon eller några föräldrar menade att skolan borde sluta servera tacos i matsalen eftersom det är "fredagsmysmat". Enligt dem skulle inte skolan få förstöra det mysiga som det tydligen innebär att ära tacos fredag efter fredag efter fredag efter fredag... Sagt och gjort, tacos ströks från menyn och nu får eleverna hålla till godo med annan "ofredagsmysmat". Hallå?! Någon måtta får det väl ändå vara. Jag menar, om vi inte äter tacos hemma hos oss, ska jag då inte få äta tacos alls då? Eller om vi har fiskpanetter med remouladsås som fredagsmysmat, ska skolan ta bort det också då? Eller korvstroganoff eller isterband eller gulaschsoppa eller pannkaka eller panbiff??? Ni förstår det komiska hoppas jag... 

Nu är jag dock inget större fan av tacos som skolmat, men det handlar inte om någon fånig fredagsmysanledning utan beror på de logistiska problem som denna maträtt innebär: 200 elever som ska dosera lagom mängd köttfärs, gurka och ost på sina bröd, ofta enligt något visst system som säger att köttet ska ligga först, sedan osten, salladen, majsen... eller förresten tomaten först, sedan löken... Och bakom växer sig kön allt längre...  

Kommentarer
Postat av: nina

Men herregud, det var det dummaste.

Ha ha ser framför mig hur Elin-som-vill-ha-mat-nu-å-inte-har-varken-tid-eller-lust-att-stå-i-kö-hela-dan blir mer å mer irriterad å magen kurrar allt högre hihi

2009-06-07 @ 19:34:07
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0