Boktips - Skumtimmen

Idag läste jag ut "Skumtimmen" som jag skrev helt kort om härom dagen. Fick tipset av en kollega på jobbet som precis som jag läser ganska mycket och tydligen har en boksmak som stämmer överens med min. "Skumtimmen" var verkligen jättebra. Den utspelas på Öland och handlar om en 6-årig pojke som försvinner spårlöst en dimmig kväll i början av 70-talet. 20 år senare dyker pojkens ena sko upp och pojkens mamma och morfar börjar nysta i vad som egentligen hände den där kvällen. Mer berättar jag inte. Du får läsa den istället. Inte bara ett tips utan en uppmaning. 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har uppföljaren Nattfåk om du vill låna.

2009-07-04 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0