Film eller bok, det är frågan

När det gäller "Änglar och demoner" är jag dock helt på det klara med vad jag tycker: BOKEN. Men så brukar det oftast vara för mig. Efter att ha skjutit på det ett tag nu (aldrig orkat komma iväg liksom) var Erik och jag och såg filmen igår. Jag har läst blandade recensioner, så jag hade egentligen ett rätt öppet sinne när jag satte mig tillrätta i biofåtöljen. Godiset var inhadlat, liksom dricka. Nu kunde äventyret börja. Men det blev liksom ett antiklimax tyckte jag. Blev rätt besviken faktiskt. Det kändes som att alla händelser packades på varandra och man hann liksom inte ta in vad som hände innan det var dags för nästa ledtråd till att hitta den stulna antimaterian. Nu är dock Tom Hanks min absoluta favorit bland manliga skådisar, och Ewan McGregor var snygg som tusan, så det vägde väl upp betyget lite. Men förutom detta blir det nog bara 3/5. 



 

Kommentarer
Postat av: nina

Det är ju ofta så att böckerna är bättre än filmerna

2009-06-06 @ 16:22:43
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0