Gräsklipparjävel!

Okej, ta det lugnt nu... Andas in, andas ut, lugnt och fint... Det är ingen stor sak, det är bara en gräsklippare... En gräsklipparjävel! Och där står idiotmaskinen och riktigt flinar åt mig för att jag inte kan få klippa färdigt gräset. Först gick det så himla bra och jag kände mig ytterst nöjd med mig själv som fick igång gamle Klippon. Den måste liksom smekas igång... Men sen skulle jag flytta bilen och stängde då av eländet (för att spara bensin eftersom jag inte visste hur mycket som fanns kvar i tanken), men tro inte att den gick att få igång sen. Nej då! När jag drar i det där startsnöret vägrar det liksom dra in sig igen, så där står jag med den där plastgrejen som man drar i i handen och snöret hänger där och riktigt hånar mig för min gräsklipparinkompetens. Vänder på åbäket och börjar snurra på kniven och då åker snöret in. YES! Mycket stolt över mig själv och mitt tekniska sinne. Tar ett fast grepp om handtaget och drar till - sitter fast - stenhårt! Så nu står maskineländet där nere och gräsmattan får vara halvklippt. Tur att man inte är pedant (ironi...). 





Börjar kanske bli dags att köpa en ny...

Kommentarer
Postat av: NIna

Hmmmpppfff.. försöker hålla mig men råkar flina lite. Lika bra att ha jord å sten kanske så slipper man gräsklipparjävlar

2009-06-26 @ 20:49:22
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0