Min älsklingsblomma

Min älsklingsblomma är prästkrage. De är liksom bara så enkla och vackra. Inte en massa blad eller olika färgkombinationer eller annat, utan bara fina. En av mina favoriter i genren romantiska komedier är "You've got mail" med Meg Ryan och Tom Hanks (f.ö. min favorit bland manliga skådisar) och i en scen är Megs karaktär förkyld, varpå Tom Hanks kommer hem till henne med just en bukett prästkragar. Hon konstaterar snabbt att det är hennes favoritblomma och förklarar att det beror på att de är så "vänliga", och jag är beredd att hålla med. Kanske har det med den där enkelheten att göra. Inga krusiduller liksom. Bara fina, som sagt. 

Vilken är din favoritblomma? Skriv gärna och berätta.


 

Kommentarer
Postat av: nina

När jag fick den frågan på Dagens fråga i GT svarade jag snabbt Orkidée. Men egentligen är det nog... blåeld... eller vallmo, nej va svårt. Gillar vilda blommor mest i alla fall.

2009-06-22 @ 20:53:27
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0