Photoshop

Idag har jag fått Photo shop, så nu ska jag med detta briljanta verktyg förhoppningsvis kunna fixa och trixa lite med mina bilder. Men det är inte helt enkelt ska jag be att få tala om... Fick en snabblektion av Nina så jag ska kunna göra det allra enklaste. Problemet är ju bara det att jag vill kunna ALLT - NU! Och så blir jag frustrerad när jag knappt kommer ihåg hur man sparar en bild. En av de bästa finesserna jag har lärt mig hittills är att spara bilder i ett format så det går snabbare att ladda upp dem här på bloggen. Jag menar, tidigare har det tagit typ en minut att ladda upp en bild, trots att jag minskat storleken i kameran... Detta rimmar illa med mitt effektivitetstänk... 

Igår la jag ju upp en bild på årets första glass. Den har jag nu fixat lite med. Syns det någon skillnad?



Oredigerad bild



Redigerad bild


Och nu kommer en bekännelse (men jag vågar nästan inte säga det...): Jag hoppas att det snart kommer en (observera EN) lite mindre solig och varm dag då jag kan sitta inne och med gott samvete pula med detta. Med Photo shop öppnar sig liksom en helt ny värld, och det är typ bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra. Sånt är coolt, tycker jag.


Kommentarer
Postat av: nina

Ska bli spännande att se vad vi kan få beskåda här på din blogg i framtiden. Tveka inte att fråga om du tror jag kan hjälpa dej. DEt gör jag så gärna.

Tack för idag.

Kram

2009-06-22 @ 20:46:39
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Nina

Förresten, bilden blev bra. Snyggt!

Förresten två, du kan ju sitta ute å regigera med din lilla dator. Inte behöver det va dåligt väder inte.

2009-06-22 @ 20:47:44
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0