SÄLJER SPIK!

Måste bara göra ett kort inlägg om det roligaste jag sett på bra länge. Säger kanske en del om mina krav på rolighet... Hur som helst, i eftermiddags var jag på väg ut till Lummelunda efter att bl.a. varit i stan och ätit mat hos svärmor (jättegod kycklinggryta!). Helt plötsligt ser jag någon som står och vevar med ett plakat vid vägkanten. Hm?? När vi kommer närmare ser jag att det är en tjej på 8-10 år någonting som då fattar ett ännu hårdare grepp om sin skylt och vevar som en tok så vi absolut inte ska missa henne (vilket var omöjligt att göra...). På den där skylten stod det "SÄLJER SPIK" och bredvid sig hade hon ett litet campingbord med flera lådor spik uppradade. Hm igen... Jag undrar vem som kommer på sådär på söndagseftermiddagen att man behöver en låda spik, framförallt när man kör i minst 90 på en rätt tungt trafikerad väg... Men vem vet, i dessa hysteriska husbyggartider är spik kanske ett vinnande koncept? Undrar hur många askar hon fick sålt... Ett roligt inslag denna söndag var det i alla fall.


Kommentarer
Postat av: nina

Ha ha ha SÖTT!

Vill du komma ner hit i morrn då? Kanske har du lust att komma vid 10-11 typ så bjuder jag på frukostfika?

2009-06-21 @ 18:12:13
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0