Supergoda sega chokladrutor

Det här receptet har jag hämtat från boken "Kladdkakor" (som innehåller mycket mer än bara just detta) och sedan lagt till två ingredienser som jag tycker mycket om; kaffe och valnötter.

100 g smält smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk starkt kaffe (jag använde espresso)
2 dl valnötskärnor

Sätt ugnen på 150 grader. Smörj och bröa en bakform, ca 20*35 cm.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt och rör ner smöret. Blanda ihop de torra ingredienserna och rör ner i ägg/socker/smörsmeten. Hacka valnötterna och blanda i tillsammans med kaffet. 

Bred ut smeten i formen och grädda längst ner i ugnen ca 35 min. Lätt som en plätt!



Kommentarer
Postat av: Nina

Å mamma mia så gott det såg ut. Saftiga å sega va? Nått jag borde baka?

2009-06-14 @ 16:02:34
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Bloggägarinnan

Absolut!

2009-06-14 @ 18:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0