Tennis - en obegriplig sport

Nu har det skett. Jag har sett min första tennismatch. Givetvis var det Söderling-Federer och det enda jag kan säga att jag hade 100% koll på under matchen var att Söderling är svensk... I övrigt fattar jag ingenting av tennis. Okej, nu ska jag inte överdriva min brist på tenniskunskap för jag vet faktiskt en hel del:

Man spelar med racket
Bollen är gul
Nätet är lågt
Det är streck på banan som man ska hålla sig innanför
Banan kallas "Centercourt"

Resten fattar jag inte ett dugg av. Det är bara en himla massa termer hela tiden som för mig är helt obegripliga. Vad är game? För mig är det detsamma som "spel", men i tennis har det inget med match att göra för match är ju match... Och så är det breakboll. Vad tusan är det?! Och poängräkningen sedan, 0-15-30-40-45. Hallå?! Förklara för mig. Varför inte bara räkna som i fotboll och hockey - ett poäng för varje boll man vinner?

Men det är väl som med pärk och fortplantningen, vissa saker ska man helt enkelt inte förstå sig på.


Kommentarer
Postat av: nina

HA HA HA HA fan va du är sköööön

2009-06-07 @ 22:05:07
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0