Lägenhetsrenovering - del 5 (hallen)

Hallen är nog det rum i vår lägenhet som jag gillar allra mest. Även om jag självklart gillar alla andra rum också - jättemycket! Jag tycker hallen är jätteviktig. Det är ju det första som möter en när man kommer in i ett hem. När vi flyttade in var väggarna ljuslila och på golvet låg en orange/svartrutig linoleummatta. Fult! Dessutom var garderobsdörrarna gulvita och det var inte så roligt.




Det första vi gjorde var att riva ner tapeten eftersom den redan satt löst på många ställen. Den tapet som kom fram var om inte lika gräslig så näst intill.




Därefter var det äntligen dags att tapetsera med den underbart röda tapeten. Jag vet inte varför men jag har alltid drömt om en röd hall och nu fick jag det. Det var dock inte helt enkelt att tapetsera denna hall eftersom den knappt gick att sätta några hela våder. Jag tror att vi kunde sätta två hela, resten var småbitar som vi fick skära till eftersom hallen består av en hel del hörn och andra skrymslen.

 



När all tapetsering och målning var klar kom svärfar igen och hjälpte oss med golvet, grå/svart klinker. Det var rätt jobbigt att lägga golvet eftersom man måste gå igenom hallen för att komma till alla andra rum. Men det löste sig galant med några långa plank.

      


Och såhär blev det till slut!


 

      


      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0