Lägenhetsrenovering - del 6 (arbetsrummet/gästrummet)

Det sista rummet att renoveras var arbetsrummet/gästrummet (inte för att vi har gästar så ofta som sover över men...). Tanken med det rummet var att inte göra något avancerat utan mest piffa till det lite enkelt. Det var inte helt förskräckligt innan, men det var så slarvig renoverat innan så vi störde oss rejält på det.



Det första vi tog tag i var att riva ner gammal tapet. Precis som i sovrummet har arbetsrummet varit omtapetserat ett antal gånger tidigare och precis som i sovrummet luckrades den gamla tapeten upp när den kom i kontakt med klistret. Tråkigt! Men vad ska man göra? Man kan ju inte gärna bara skita i det. Stänga och låsa dörren liksom och glömma att rummet finns. 



Till slut kom i alla fall tapeterna upp. Vi valde en enkel vit/beige tapet med lite struktur. Det blev rätt ok, men självklart blev det någon luftbubbla hit och dit som var rätt störande (jag såg visserligen på något renoveringsprogram där det också var bubblor under tapeten, trots att det var proffs som gjort det...). Sedan bytte vi ut listerna och målade fönstren och taket. Det blev rätt bra. Rummet har inte direkt någon mysfaktor och jag tycker det är svårt att få till det när väggarna är så ljusa. Samtidigt orkar jag inte lägga ner för mycket tid här eftersom vi ändå bara sitter här när vi jobbar vid datorn. Det bästa här inne är mina böcker. Jag älskar böcker och hålelr på att samla till ett bibliotek. Såg en kille på "Halv åtta hos mig" förra veckan som hade en eller två bokhyllor i bästa Billystuk i sin lägenhet och det kallade han för bibliotek. Det är dock inte riktigt detta jag menar. Jag vill han bokhyllor längs åtminstone två hela väggar som går upp till taket, minst en läsfåtölj och att rummet ska inbjuda till avkoppling.

 


Så, detta var alltså sista kapitlet om vår lägenhetsrenovering. Får säkert tillfälle att komma tillbaka till den på något sätt inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0