Lillasyster plockar vuxenpoäng, och gör det med bravur

Det här inlägget tänker jag ägna helt och hållet åt min lillasyster, Julia. Jag har lovat henne att inte lägga ut en massa personlig information om henne här, för hon har, precis som jag, ett stort behov av "privacy". Det som händer i våra liv angår oss och dem som vill att det ska angå. Men några rader tänker jag i alla fall skriva om henne.

För två och ett halvt år sedan träffade hon sin man som hon numera är lyckligt gift med (detta skedde 16 augusti 2008 i snålblåsten vid Lergravsporten - en rauk på norra Gotland) och de har två hundar med underbett och två marsvin (varav ett jag lade in en bild på för någon månad sedan då jag antog en av Ninas utmaningar). Sedan 2006 har hon pluggat på universitetet och till sommaren blir hon färdig socionom (hon har redan fått jobb efter examen vilket är jättekul). Maken till ambitiös student har nog aldrig funnits och jag är otroligt stolt över henne. VG på nästan alla tentor och fina vitsord från handledarna på praktiken.

Nåväl, under studietiden har hon bott dels i ett litet rum med pentry men sedan två år tillbaka är det en tvåa på campus som varit hennes hem. Det är en riktigt mysig lägenhet, bortsett från att den ligger på bottenvåningen som det blir lite akvariekänsla över den. Men så för mågon månad sedan fick de för sig att de skulle börja se sig om efter något större och det förstår jag att de ville. Två personer och fyra djur på typ 40 kvadrat blir rätt trångt. Efter lite letande hittade de och föll pladask för ett litet hus tre mil utanför stan. Mitt ute ute på landsbygden, helt i hennes smak. Som pappa sa ikväll när han ringde: "Hon är nog ingen stadsråtta..." och det stämmer nog. Förra onsdagen fick de nycklarna och sedan dess har det hänt en hel del där ute faktiskt. De har verkligen legat i för att komma igång. Målet är att flytta in i slutet på april och med den takt de har hållit hittills blir det nog inga problem.

Den här helgen har jag tillbringat nästan hela dagarna ute hos dem. Vi har spacklat, slipat, målat och tapetserat. Första etappen är hallen och sovrummet, sedan blir det nog köket och vardagsrummet och sist badrummet (tror jag, men jag är inte säker). Här är lite bildbevis på vad vi pysslat med.


      




Tapeten i sovrummet. Riktigt cool, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0