Nu har jag ett kit

För några år sedan fick jag den här tekannan av Erik. Mycket snygg, tycker jag. Eftersom det är Höganäs finns det hur mycket som helst i samma färg, t.ex. muggar och assietter. Och så finns den en mjölkkanna som jag länge suktat efter. Jag åker då och då till Strömbergshyttan ca 3 mil utanför Växjö, där de har typ outletförsäljning av en massa olika märken, t.ex. Höganäs, Röstrand, Ittala, Orrefors. Så gott som varje gång jag varit där står jag med mjölkkannan i handen och vänder och vrider och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa den eller inte.

Men så idag var jag på ICA Maxi och då hade de ett litet bord där med en massa grejer för halva priset, bland annat mjölkkannan. Jag slog till direkt. 99,50, som hittat. Så nu kan jag bjuda på te från Kränku med mitt nya kit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0