Hemlängtan

För några år sedan var jag stammis på ett antikvariat här i stan. Vid ett tillfälle hade jag riktig hemlängtan (det är ju sånt som kommer över en lite då och då...) och hittade då den här boken.



Just då visste jag egentligen inte vad jag skulle ha den till, annat än att sitta och bläddra i och få ännu mer hemlängtan. Men så idag kom jag plötsligt på att eftersom den är full med bilder på gamla gotländska hus och interiörer, borde den vara full med inspiration nu när vi håller på att samlar idéer till huset. Och visst är den det! Så nu har jag skrotat alla planer på flashiga tapeter och istället börjat fantisera om putsade väggar, väggar klädda i breda plank, målade väggar, lutade golv... Oj, oj, oj... Men det är nu det. Fråga mig om en vecka så vill jag väl inreda hela huset helt i högblankt vitt/svart och rostfritt... 

Här är förrsten två länkar till andra fina hus på Gotland.  

Gotlandshus 1

Gotlandshus 2
 

Kommentarer
Postat av: Johnnys Johanna

Hej Elin! Kikar in på din blogg (Nina länkat från sin). Tjusiga bilder och fin blogg. Hälsn Johanna

2009-03-01 @ 21:38:58
Postat av: Blog owner

Det var roligt att höra. /Elin

2009-03-02 @ 15:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0