Boktips inför sommaren

Såhär års börjar det bli dags att fundera över vad man vill läsa under sommaren. Jag brukar lagom till semestern börjar (om fyra veckor) göra en bokbeställning vid AdLibris så jag har en massa trevlig läsning att se fram emot under sommaren.


Om det är fler än jag som gillar att läsa, men som kanske inte har börjat fundera över vad man vill ta med sig i hängmattan har jag några boktips att dela med mig av:


Parfymen (Peter Süskind): En ung man med ett extremt bra luktsinne mördar unga kvinnor för att göra den optimala parfymen av deras dofter. Fantastisk!


Blond (Joyce Carol Oates): En fiktiv roman om Marilyn Monroes liv, baserat på verkliga händelser. En riktig tegelsten som jag dock slukade med hull och hår. Läs den!


Patient 67 (Dennis Lehane): Den allra mest spännande deckare jag någonsin läst, med ett slut som var helt chockerande. Plöjde den på en dag. Vill dock gärna tipsa om hans andra böcker också, för alla är väldigt spännande.


Saknad (Karin Alvtegen): En hemlös kvinna anklagas för att ha mördat en massa män. Spännande som tusan.


Shantaram (Gregory David Roberts): En man rymmer från ett fängelse i Australien och hamnar i Bombays slum där han får uppleva en massa otäcka och spännande saker. Han möter även sitt livs kärlek.


Jag vill också tipsa om min favoritförfattare i kategorin "chic lit": Sophie Kinsella. Jag fullkomligt slukar allt av henne. Hur enkla böcker som helst och egentligen rätt ytliga, men samtidigt helt underbara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0