Hjärnsläpp!

Jag håller ju som bekant på att göra i ordning gäst/arbetsrummet. Bland annat har jag köpt jättefina gardiner. Dessa är dock alldeles för långa och måste läggas upp. Jag bestämde mig för att ta tag i detta ikväll. Sagt och gjort. Fram med sax, nålar, symaskin och strykjärn. Mätte upp hur mycket som skulle klippas av, klippte och lade ner gott om tid på att verkligen göra allt ordentligt. När gardinen var fördigsydd och struken skulle jag hänga upp den. Till min fasa märkte jag att jag hade klippt av alldeles för mycket, hela 30 cm. Shit! Men jag skrattar bara åt eländet för vad annat kan jag göra liksom? Så i morgon ska jag gå till Åhléns och förhoppningsvis finns gardinen ännu kvar. Den som blev fel får bli kuddfodral eller något istället...  




Tanken var att gardinen skulle räcka ner till golvet så den täckte sladdarna...

Kommentarer
Postat av: nina

2009-05-09 @ 22:37:18
URL: http://nin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0