Jag - djurplågare...

Jaha ja, då skulle jag kunna anmäla mig själv till polisen för brott mot djurskyddslagen... Usch, känner mig hemsk... Ja, jag ska erkänna:

1. Jag skulle till affären och var borta typ 40 minuter. När jag kom hem stod Douglas och skällde. Han brukar inte göra det, men av någon anledning tyckte han att det var en bra idé att göra det just idag. När jag kom upp i lägenheten hade han dessutom smulat sönder en plastkasse och ett kvitto (på ett par leggings som jag inte hade bestämt om jag skulle behålla eller ej, men nu finns det inte så många alternativ längre...), burit runt alla Eriks skor i hallen (vilket är en rejäl kraftansträngning med yanke på att Erik har stl 46-47) samt dragit ut sin sovdyna ur den låda där han brukar sova. Men vid närmare tanke insåg jag att han måste ha gjort det i ren desperation, för det var typ 40 grader varmt i lägenheten och han flämtade hur mycket som helst. Stackaren...

2. På eftermiddagen tog jag med Dogge ut till Julia. Passade då på att trimma honom eftersom jag då skulle slippa hår i hela lägenheten. Så fram med trimgrejerna och börja groomingen. Men helt plötsligt tjuter han till och jag inser till min förskräckelse att jag har råkat klippa honom i örat. Det blödde rejält och örat har numera ett litet jack...

Ja, så hemsk har jag varit idag. Nu ligger han dock bredvid mig här i soffan och snusar och verkar inte särskilt upprörd över att ha blivit öronmärkt...




Nytrimmad

Kommentarer
Postat av: nina

Ojdå. Ingen toppendag för Dogge idag då

2009-05-30 @ 21:15:45
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0