Långhelg

Det här har varit en riktigt skön långhelg, och den har faktiskt känts rätt lång. Annars har ju helgerna en tendens att ta slut alldeles för fort...

I fredags var vi ute hos Julia och Stefan. De har verkligen fått det jättefint i sitt hus. Stefan har lagt ett ljusgrått klinker med vit fo i hallen och det blev superfint. Jag är imponerad. Förutom detta hade de fått upp lite tavlor, gardiner och en jättefin hallspegel. Bilder kommer senare.

Den här veckan har Stefans mamma varit nere. Hon är hur mysig som helst och jag gillar henne verkligen. Är så glad för Julias skull. Hon har dessutom väldigt gröna fingrar och har spenderat mesta tiden i trädgården bland kejsarkronor, rosenbuskar och pärlhyacinter. Julia är ju inte så van vid sånt och behövde lite hjälp... De hittade bland annat hallonbuskar och rabarber, så jag tänker nog snylta lite.


Igår tog jag en sväng till Älmhult (= IKEA) med Erika. Eftersom hon inte har någ bil och precis som jag gillar att åka iväg på utflykter var hon på direkt när jag frågade om hon hade lust att hänga med. Gjorde inga större inköp men några saker hittade jag:



Ramar till mina fotoförstoringar



En tavla med avkopplande motiv


 



Spotlight till köket som smälter in bra i taket



Idag började vi dagen med att gå runt sjön (ca 7km) innan frukost och sedan blev det en lång söndagsfrukost. Efter frukosten tog jag tag i målningen av skrivbordet. Det var tredje strykningen men det kommer antagligen att krävas minst en till. Det är liksom sprickor i träet/lacken som går igenom färgen, trots att jag har jag har spacklat och slipat noggrant. Jag trodde jag skulle bli vansinnig. Men nu får det vara till i morgon så får jag ta tag i det då igen. Sedan ska jag göra i ordning i rarbetsrummet/gästrummet; hänga upp nya gardiner, montera ner den stora bokhyllan och sätta in en fåtölj. Mamma kommer om två veckor och då ska det vara klart har jag tänkt. 

      

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0