Nedräkning

Den som är observant har kansker noterat att jag har lagt in en nedräkningsfunktion här intill. Det finns hur mycket som helst som jag skulle kunna räkna ner till, men det som känns allra mest "nedräknigsvärt" just nu är semestern. Jag kommer ihåg när jag satt en av de första dagarna efter semestern och bläddrade i min kalender och tänkte att "fy, vad länge till nästa sommar..." (att jag minns att jag tänkte just så beror på att jag tänker precis likadant varje år - så enkel är jag) och nu är vi nästan där. 

Som jag skrev i något tidigare inlägg kommer den här sommaren att bli lite annorlunda, med tanke på att Erik kommer att jobba här en hel del, och bara kommer att vara på Gotland på helgerna. Känslorna inför detta är minst sagt blandade, men det kommer säkert att bli bra ändå. Det enda som är lite synd är att våra planer på att åka till Gotska Sandön antagligen kommer att gå i stöpet. Men ön finns ju kvar... Jag får helt enkelt se till att aktivera mig själv, och det brukar jag inte har några problem med. Jag är en sån person som gärna gör saker på egen hand. Jag har inget emot att gå på stan, åka till Ikea, ta en långpromenad, gå på bio osv. själv. Ibland kan det till och med vara skönt att göra sånt själv. Det enda som jag inte riktigt är så förtjust i att göra ensam är att gå ut och fika/äta. Då känns det som att man har allas blickar på sig som säger typ "oj, där sitter en stackare och äter helt ensam". Sedan är säkert det också en vanesak, på samma sätt som att vissa aldrig skulle kunna tänka sig att t.ex. gå på bio själva.

I mitt fall handlar detta med att vänja sig vid ensamheten nog om att jag, sedan jag träffade Erik, just har blivit ganska van vid att vara själv rätt mycket, med tanke på att han alltid har varit hemifrån ganska ofta (jobb, träning, träningsläger, tävlingar osv.). Men som sagt, jag har inget alls emot det. Just nu sitter jag exempelvis här vid köksbordet och skriver och under bordet ligger Douglas och snusar (Blixten och Sputnik var här i eftermiddags så han är helt slut efter ett par timmars intensiv brottning). Satte på en cd med låtarna från årets ESC men den hängde sig i spelaren efter den där gypsy-låten, så nu är det helt tyst. Riktigt skönt faktiskt.  


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0