Oj, oj, oj, oj, oj...

När jag kom hem från träningen ikväll (ett aerobicspass som är så sjukt galet KUL) stod Erik och gräddade pannkakor. Härligt att komma hem till doften av nylagad mat, bara att sätta sig vid bordet och hugga in. Men så mitt i matlagningen gick han för att hämta nåt i väskan... Jag fick sätta mig på en stol och blunda... Nej, det var inget frieri (tack för det, för det där med att gå ner på knä och sånt är inte riktigt vår grej...). Däremot sträckte han fram en kartong med ett... KAMERAOBJEKTIV! Ett 70-300 så nu kan jag ta ännu mer detaljerade bilder. Jag som knappt fattar hur jag ska använda det objektiv jag redan hade... Var givetvis tvungen att prova det direkt och resultatet blev bland annat den här bilden:


 

Så nu ska jag skaffa en handbok i fotografering för nybörjare. I USA finns en bokserie som heter "The complete idiot's guide to..." och sedan olika saker, t.ex. "American history" (som jag själv köpte när jag var där och pluggade just detta). Kanske finns något liknande på svenska...?

Kommentarer
Postat av: nina

Men oj så snällt av Erik. Där ökade han på sina pluspoäng. Va kul.

2009-05-28 @ 23:00:17
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0