Snart kommer mamma...

Jag undrar vad det beror på att jag får sån städnoja när jag ska ha besök. Det spelar ingen roll om det är mamma, Eriks föräldrar, kompisar eller vem som kommer så MÅSTE det vara skinande rent här. Okej, jag vet att jag är extremt pedantisk och att antagligen ingen förväntar sig att komma till ett kliniskt rent hem. Men samtidigt tycker jag det är trevligt att det är rent och snyggt när folk kommer. Det jag måste göra nu är:

Plocka upp alla grejer som ligger och dräller överallt (jag är expert på att sprida saker omkring mig, vilket egentligen går emot min pedantiska filosofi)
Damma
Dammsuga
Moppa golvet i gästrummet
Diska
Städa badrummet
Plocka fram sängkläder
Ta vara på tvätt som hänger på torkställningen
Gå upp på vinden med lite saker
Sätta på överdraget till soffan som jag tvättade igår (inte enbart för att mamma kommer, men det var så himla skitigt eftersom Douglas går och gnider sig mot det, så jag passade på)

Sedan är jag nog nöjd... Ska nog gå ut och hämta in några rhododendron också som precis har slagit ut här utanför porten.


Kommentarer
Postat av: nina

ååå rhododendron....

2009-05-14 @ 17:25:33
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0