En mycket trevlig långhelg

Nu är det några dagar sedan jag var inne och skrev. För någon vecka sedan skrev jag att jag funderade på om jag verkligen ville fortsätta blogga, men nu när jag inte gjort det på några dagar har jag nästan saknat det. Inte för att jag har känt något större behov av att göra det precis, för jag har haft fullt upp med annat, men det visar ändå att detta är något jag tycker om att göra.


Fullt upp med annat ja, det kan man lugnt säga att jag har haft (oj, vilken konstig grammatik det där blev...). Men det ha bara varit trevlig. Superdupertrevligt! Förutom att jag har varit ledig fyra dagar (eller, egentligen bara tre än så länge eftersom det bara är förmiddag) har Robban, Nina och Ville varit här sedan i torsdags. Vi har haft jätteroligt. Det var kul att få lära känna Ville lite bättre. Han är en mycket rolig filur. Att han dessutom fick upp sin första tand här kändes nästan lite ärofyllt, även om det blev en rätt tuff natt för R och N.


Förutom att bara ha det trevligt tillsammans hittade vi på lite av varje:


Torsdag
Vi åkte till Kosta Outlet. Varken Erik eller jag hade varit där innan så det var ju nåt nytt för oss allihop. Det var kanske inte jättemycket att hänga i granen (idag är det förresten sju månader till julafton...) men en del fina saker hittade vi. Jag köpte den här nyckelhängaren.




På kvällen grillade vi på två värdelösa engångsgrillar. Trodde aldrig maten skulle bli klar... Gjorde en marinad som blev riktigt god. Recept kommer i ett senare inlägg.


Fredag
Erik jobbade så vi andra gick på stan. Nina shoppade loss på Lagerhaus. Själv blev det det bara prickga muffinsformar (eller, bara och bara, de vbar jättefina). Vi mötte upp Erik för lunch på Hong Kong, sedan gick karlarna hem medan Nina och jag fortsatte vår "shopping spree".




Det där med mat är alltid en knivig fråga när man är några stycken och inte har lust att gå ut och äta hela tiden. Någon vill ha mycket mat, medan någon annan nöjer sig med mindre. Det är dock kul att laga mat till fler, tycker jag, så det blev en av mina favoritkycklingrätter; kyckling med spenat och citron. Även detta recept kommer i ett annat inlägg.





Lördag
Helgens höjdpunkt - Ullared. Vi åkte på förmiddagen och var framme runt tolv. Min bästa Ge-Kå's-taktik är att åka så man är där vi tolv och börja med att käka lunch. Sedan är man liksom "fit for fight" några timmar. Första gången jag var där åkte vi tidigare, och skulle då stå oss på frukosten tills vi var färdigfyndade och då var man helt slut (dvs. lättretlig, seg i skallen, ofokuserad...). Så vi började med en burgare på Burger King för att fylla på energidepåerna. Sedan bar det av - mot fyndjägarnas paradis.





Tre timmar senare hade vi betalat och rullade ut från varuhuset. Vad köpte vi då? Ja, inte så mycket kläder i alla fall. Det fanns nästan bara L och XL på damavdelningen vilket är lite stort for mig. Men eftersom jag är av storlek mindre har jag ändå förmånen att kunna ha vissa barnkläder. Kanske inte att jag väljer de rosa topparna med glittrande hjärtan på, men jag köpte t.ex. leggings för typ 40:- i barnstorlek.


Min personliga höjdpunkt var att vi gick in på Net on Net där jag köpte en systemkamera. Nu har jag varit på jakt rätt länge, så nu slog jag till. Dessutom hade jag Nina med mig som kunde ge min bra tips. Tack så jättemycket, Nina!



Så nu ska jag börjar lära mig ta en massa fina kort. Har börjat så smått och här är resultaten:


      


När vi kom hem blev det en stund framför TV:n, sedan var det dags att gå och lägga sig. Och i morse vid kvart i sju åkte familjen Ruthström hem.


Kommentarer
Postat av: nina

Tack själv! Det har varit toppen att vara hos er.

Nu är vi hemma, upp packade, nöjda och trötta.

Ha så kul med kameran!

Vi ses snart igen. Kram

2009-05-24 @ 15:33:21
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0