Veckans TV-höjdpunkt

För många tjejer/kvinnor i min egen ålder är tisdagskvällarna kl. 21-22 heliga för då beger de sig till Wisteria Lane och de desperata hemmafruarna som huserar där. Till skillnad från dem har jag inte lyckats hitta tjusningen med dem.

Jag tycker inte den är dålig eller så, inte på nåt vis. Tvärtom borde det vara en superbra serie med tanke på hur omåttligt populär den verkar vara. Det kan bero på att jag har rätt svårt för att fastna för nya serier. "Men hallå!" tänker kanske någon nu. "Desperate housewives har ju gått typ hur länge som helst". Men det är ju inte det som är grejen, utan att jag att jag aldrig hade tålamodet i början att sätta mig in i det, och så har det liksom bara fortsatt så. Jag hade kanske älskat det, vad vet jag? Tänker inte ta reda på det. En serie i veckan får räcka för mig och den går ikväll.


Onsdag kväll kl. 20.58: Jag har duschat, bytt om till mjukisar, satt mig tillrätta i soffan och slängt upp benen på fotpallen. TV:n är på lagom volym, ljuset är dämpat och den trevliga rösten meddelar efter det välbekanta kolsyrepyset att programmet sponsras av Loka.


Onsdag kväll kl. 21.00: Merediths mjuka röst som filosoferar över livet och kommer med några tänkvärda ord. Åh, så bra det är! Nu börjar det... Jag älskar "Grey's anatomy". Det är veckans TV-höjdpunkt för mig och har varit det några år nu (hur länge serien nu har gått). Vet inte vad det är som är så bra, men jag kan längta hela onsdagen efter att det ska bli kväll och dags för "mitt" program, det enda i veckan som Erik och jag aldrig ser tillsammans. Jag ser det tillsammans med Julia, fast hon sitter hemma hos sig. Vi brukar sms:a kommentarer, mest om de snygga läkarna. För visst är det nåt speciellt med snygga läkare på TV? Min favvo är nog Sloan... Julia gillar han den rödhåriga, men det är jag inte beredd att hålla med om... Någon som vill komma med en synpunkt?




Bilden kommer från weblogs.newsday.com



Ikväll har det dock uppstått ett litet problem.... Det är nämligen finalen i Champions League och jag misstänker mycket starkt att Erik vill se den. Vi som bara har en TV... Men han kanske inte ens vet om det? Då behöver jag ju inte tala om det, eller hur? Eller så kan han se andra halvlek, för då borde ju "Grey's" vara slut? Det är väl diplomatiskt? Dessutom finns ju text-TV...




Kommentarer
Postat av: nina

Hoj hoj 21 dagar kvar. Härligt. Dags att börja njuta redan nu när du har hela härligheten framför dej.



Jag följer inte nån av serierna. Men va mysigt det lät att du å syrran messar under programmet.



Jag hejar på dej ikväll. Precis, det finns ju text-TV.

2009-05-27 @ 20:18:37
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0