Barnvagnsdjungeln

Idag har jag tagit det första steget mot införskaffandet av barnvagn. Ansträngde mig dock inte överdrivet mycket eftersom det ännu är låååång tid kvar, men man måste ju börja någonstans. Begav mig till Babyproffsen (den enda bebisbutik jag som amatör känner till här i stan) tillsammans med Erik. Shit, vad grejer! Skulle man köpa allt man tyckte om där inne hade man för tusan blivit ruinerad... Okej, sak samma, mot barnvagnarna. Varför måste allt vara så jäkla avancerat så fort man ska välja något? Kan det inte bara finnas sådär tre alternativ? Nej då, minst tjugo fanns det och alla var ju bra på sitt sätt. Vissa var estetiskt tilltalande medan andra var mer funktionella. Vi vet ju vad vi vill ha så egentligen ska det väl inte vara så svårt att hitta en sån eller?

Våra krav är följande:

Lätt (det är ju jag som kommer att lyfta den i och ur bilen för det mesta)
Tre hjul, alt. fyra där de två främre kan svänga
Justerbart handtag (36 cm längdskillnad mellan Erik och mig)
Lättkörd så Erik kan springa med den
Ska vara smidig både i stan och i skogen
Den ska hålla länge för jag har inga planer på att gå och köpa en ny om några månader
Inga pumphjul, för jag hatar punka

Vi får väl se vad det blir. Har ju, som sagt, tid på oss att hitta den perfekta vagnen.

Dessförinnan var jag på Erikshjälpen och hittade några små plagg som var nästan gratis. Att de ynka slantarna dessutom går till något bra är ju kanon. Erik och jag har bestämt att vi inte ska köpa speciellt mycket nytt i början. De växer ju fort de där små. Det där med bebiskläder/tillbehör är verkligen big business, och säkert kommer jag trilla dit både en och två och tre och hundra gånger... Men målet är i alla fall att börja småskaligt.

Har hittills samlat på mig några plagg:

Fem bodys
En sparkdräkt (heter det så?)
En pyjamas
En mössa
Tre par strumpor
En mjukisjacka
Ett par byxor
Ett par jättetuffa skor i bästa USA-stil, som dock får ligga och vänta till våren 2011 (kunde liksom inte låtar bli när jag hittade dem på Tradera)
Ett randigt PO.P-set med body, byxor och strumpor

Så den ska nog inte behöva frysa när den väl bestämmer sig för att det får vara nog med jacuzzilivet där inne...

Kommentarer
Postat av: Lena och Tilde

svårt med barnvagnar. vi valde en brio happy till slut men den är nog inte enligt era kriterier. Men jag tycker ni skall tänka på att den är vändbar när vi väl byter till sittdel. många av 3 hjulingarna är rätt smp liggdelar på och sedan måste man vända dom framåt alldeles för tidigt. Så urban jungle och tex babyproffsens egna märke är ju framåtvända i sittdelen. Men ta en titt på Teutonias 3 hjuling den är vändbar tror jag.

2009-11-14 @ 21:03:25
Postat av: Nina

Hahaha det var en hel del du hunnit med att skaffa til den lilla jacuzzinjutaren.



Låter som kloka prioriteringar om vagn. Kan bara berätta om vår erfarenhet kring att köra i skogen - funkade inte alls.Inte när barnet var litet iaf, det hoppade så jag var rädd att han skulle få skakskador, Men så valde vi ju en billig vagn utan stötdämpning också.



Lycka till med valet!

Kram

2009-11-14 @ 21:34:56
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0