Halvvägs!

50,4% avklarade. 139 dagar kvar till BF. Så himla härligt! Det känns fantastiskt att veta att man avverkat mer än vad som är kvar. Inte för att jag var medveten om det lilla fröet därinne förrän sådär en månad in i graviditeten, men ändå...

Det mesta av min vakna tid går åt till att tänka på den lilla/lille och hur allt kommer att bli. Hur kommer jag bli? Och Erik? Och vad är det för en filur som växer i mig? Hur kommer den se ut? Vilken personlighet kommer den få? Vem blir den lik? I helgen ska vi åka och kika på vagnar. Har ju ingen aning om hur de ska se ut eller vad man ska titta efter.

Hittills har jag köpt två plagg. Det lär bli fler... Ibland tar jag fram dem bara för att påminna mig om att detta faktiskt är sant. För det är det! Jag ska bli mamma!

 

 


Kommentarer
Postat av: NIna

Å va fint. SÅ himla fint att du ska bli mamma Elin.



Du, jag vet inte om du uppskattar detta, men det skulle jag gjort när vi skulle välja vagn så därför skriver jag det. Tips vid val av barnvagn:



Hårda hjul, jobbigt som fan när det blir punka på lufthjulen. Vi har det just nu.



Tre hjul, lätt att styra, GÅR att styra med en arm.



Kolla att det finns fjädring, det gör det inte i babyproffsens egna märke, som vi har. Det saknar man. Framförallt i början.



Se till att man kan ligga helt ner samt sitta hela upp. Ville kan inte sitta helt upp i den vagn vi har nu nämligen. Han liksom halvligger lite bakåt vilket är dumt.



Den ska va lätt eftersom man ska lyfta den in å ut ur bilen en miljard ggr BLÄÄÄÄÄÄ



Det var nog det. Lycka till!



2009-11-11 @ 21:01:08
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är såååå himla härligt Elin! När jag väntade Thea gjorde jag precis likadant. Köpte några plagg som jag kikade och nöp i varje dag för att verkligen förstå att det var sant. Ett tips är att inte köpa för många av de där byxorna med fötter, fötterna brukar bli försmå alldeles för snabbt... men söta är de. :)

2009-11-11 @ 21:22:02
URL: http://www.rallarringen.se/camilla
Postat av: Anonym

Tack för tipsen! Det bästa är ju att få tips och råd från riktiga experter. Kramar till er båda!

2009-11-12 @ 19:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0