Alltså, det här med blogg...

Suck... Jag gillar att läsa andras bloggar, jag gillar att fotografera och jag gillar att skriva. Perfekt med blogg ju! Men nej, jag tror att inspirationen har runnit av mig helt enkelt. Vet att jag har tänkt så flera gånger tidigare, men nu känns det på riktigt liksom.

Just nu har jag tankarna på miljoner olika håll känns det som, dock inte på bloggen som tidigare var en given källa till avkoppling och att få utlopp för min kreativitet. Jag jobbar som en tok och trivs bra med det. Kvällarna springer iväg och utan att jag märker det är det dags att gå och lägga sig igen, och vad har jag gjort? Tja, inte speciellt mycket. Inte bloggat i alla fall. På helgerna är jag fullt sysselsatt med sånt jag finner ro i att göra, t.ex. läsa (ett inlägg om senast lästa bok kommer alldeles strax), baka, gå ut med hunden, springa, slöglo på TV... Datorn står alltid framme, redo ifall lusten att skriva ett inlägg skulle falla på. Oftast slutar det dock med att jag surfar runt i blindo, mest bara för att. Kolla mailen, Fejan, skolans lärplattform, Aftonbladet, Hela Gotland, TV-tablån, Tradera, E-bay, Ninas blogg, några andra bloggar, Julias blogg (ja, det är sant, den handlar om TV-spel och dåliga filmer)... Och så längtar jag till Gotland, och efter mamma och pappa... Fem veckor till höstlovet, drygt tre veckor tills mamma kommer hit.

Men jag ska inte säga för mycket, för helt plötsligt får jag för mig att detta är riktigt roligt igen. Som sagt, det här med att fota och skriva är skitkul och bloggande är verkligen ett ypperligt sätt att få hålla på med båda sakerna.

Nu är i alla fall helgen i det närmaste slut och ännu en vecka på KBS hägrar. Den här veckan blir dock lite speciell, så jag ser faktiskt fram emot den mer än vad jag annars brukar göra (det där med söndagsångest har jag faktiskt aldrig känt av sedan jag började jobba där jag jobbar nu, okej ibland känns det kanske lite segt med för det mesta är det bara skoj). I morgon ska jag på en föreläsning på universitetet med Martin Ingvar (han hjärnforskaren) som handlar om hjärnan och läsning. Ska bli spännande. Har anmält mig till en föreläsningsserie om läsning och barns språk som ska bli himla intressant (hoppas jag...) och första av tre är alltså i morgon. På onsdag ska jga gå och klippa och färga. Bort med de sommarljusa slingorna och in med det höstmörka. Love it!

Men tillbaka till helgen. Den har varit rätt produktiv faktiskt:

Gjorde fiskgryta, som blev riktigt god.
Gjorde en rejäl laddning kroppkakor som hamnade i frysen. Perfekt någon kväll när man inte orkar ta tag i någon mer tidskrävande matlagning. De blev goda, men smakade inte riktigt som mammas eller Monicas.
Bakade grahamsbullar (2 omgångar)
Gjorde blåbärspaj
Städade
Läste ut en bok (recension kommer som sagt)
Rättade en antal elevarbeten av varierande kvalitet
Gick runt sjön med Dogge (7 km)
Sprang en runda med Erik och ovan nämnda hund

Känner mig rätt nöjd måste jag säga.

Nu ska jag hugga in på en bit pizza som blev kvar i fredags, med bearnaisesås. Det vattnas redan i munnen.

Om det nu dröjer tills jag skriver igen (annat än den där bokrecensionen jag nu tjatat om tre gånger) beror det helt enkelt på inspirationsbrist.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Nina

Nä va trist. Va förvånad jag blir. Jag som är så imponerad av ditt sätt att skriva å trodde detta var ditt kall.

Ditt senaste inlägg t.ex. då du recenserade den där skiten som går ikväll också, skrattade jag högt. Jag älskar att läsa dina åsikter, när du är förbannad över något. Du brinner till å det gillar jag dessutom formulerar du dej väl.

Det är inspirerade att läsa om din löpträning inför lopp. (Jag ska förresten ta tag i löpningen igen nu).

Boktipsen är skitbra.



Men man behöver ju faktiskt inte skriva så ofta. Det räcker ju att göra ett inlägg då å då när man har lust helt enkelt. Det hoppas jag verkligen du kommer fortsätta med.



/Din trogna läsare, fan och vän



2009-09-20 @ 20:05:17
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0