Besvikelse 2

Ikväll ska jag till Julia och Stefan och tänkte ta med en kladdkaka. Har ett supergott recept med glasyr med kokos på. Enkelt som tusan är det också eftersom man bara ska röra ihop alla ingredienser till kakan och det kan man göra direkt i kastrullen som man smält smöret i. Då slipper man diska extra skålar! Mycket fiffigt. Den ska gräddas i 20-30 min, så efter 20 kände jag med provstickan men då var den ännu alldeles geggig. För geggig liksom. Så den fick stå några minuter till. När jag sedan skulle ta loss den från formen gick hela kakan sönder och jag fick ägna säkert en kvart åt att pussla ihop bitarna, geggigt och jävligt som det var, och försöka förflytta den från formen till fatet den skulle ligga på. Som tur var skulle jag ju ännu bre på glasyr, så det värsta doldes, men ändå... Den kommer ju bara att rasa ihop när man ska skära den, och hamna överallt utom på assietten... God blev den i alla fall trots det miserabla utseendet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0