Boktips: "Den hungriga prinsessan"

Aurora är en kvinna i 40-årsåldern som bor med sin känslokalla man Thomas och deras två tonårsbarn, Livia och Love. Under hela sitt liv har Aurora fått stå i skuggan av människorna omkring henne. Hon har hånats av sin man (inte sällan öppet, inför deras gemensamma vänner), skrattats åt av sin son, blivit övergiven av sin mamma och ignorerad av sin pappa. Hon bor i en flashig lägenhet som egentligen inte är annat än en perfekt yta som döljer det totalt kärlekslösa äktenskapet med Thomas och känner att det börjar krypa i kroppen. Hon vill ha något mer. När hon sedan träffar två yngre män, hos vilka hon får en del av den bekräftelse hon alltid saknat, börjar något brinna inom henne och hon fattar ett beslut som kommer att få oväntade konsekvenser...

Jag tyckte att det var en helt klart läsvärd bok och jag är glad att jag har läst den. Den väckte många tankar hos mig om allt möjligt och jag blev under vissa delar av boken väldigt engagerad och även upprörd. Samtidigt gav den ibland en "feel good"-känsla och jag riktigt njöt i fulla drag när Aurora fick ge igen för lite av vad hon tvingats stå ut med.

Ska jag ge den ett betyg får det blir 4/6. Den är lite ojämn och ibland tappade jag nästan intresset för att läsa vidare, men jag vill helt klart rekommendera den, både till män och kvinnor.


Kommentarer
Postat av: Nina

Kul med boktips. Gillar att få se ett betyg också så man vet vad du tycker.

2009-09-04 @ 20:08:46
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0