Längtar hem...

Nästa fredag åker hela familjen till Gotland. För Herman blir det första gången och jag ser så himla mycket fram emot det. Ser fram emot att ta en långpromenad med vagnen på Kanalen, åka in till stan och träffa farmor och farfar (Hermans alltså), faster och kusinerna, mormor och morfar. Och så ska vi komma igång lite med huset. Tydligen har fönstren kommit och står och väntar på oss i ett förråd någonstans. Inte för att vi kommer att ta tag i dem nu, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Det var länge sedan jag längtade hem så mycket som jag gjort den senaste veckan. När mamma och pappa åkte hem i söndags fällde jag nästan en tår... Kände mig så himla mammig/pappig, men det hänger väl ihop med att vi har Herman nu. Jag vill att han ska få vara med sina mor- och farföräldrar (och andra släktingar och vänner också givetvis) så mycket som möjligt. Tänk dessutom vilken fröjd att få ha barn i den fantastiska miljö som Gotland innebär. Helt enkelt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0