Flickor på isen

Igår kväll när Erik och jag körde från Oskarshamn lyssnade vi på damkronornas match mot USA. Tydligen var det en tuff match och det var riktigt spännande att höra referatet. Men en sak som jag inte riktigt gillade var att den ena kommentatorn hela tiden refererade till spelarna som "flickorna". Som om de var små jäntor i kjol och flätor som struttade omkring på isen i rosa skridskor... Eller så var det bara jag som överreagerade? Det kanske heter "pojkarna spelar ett bra offensivt spel ikväll" när herrarna spelar match? Att jag bara inte har hört det liksom... Hm... I morgon bitti spelar visst Tre Kronor så då ska jag spänna öronen riktigt ordentligt. Heter det "pojkar" tar jag tillbaka det jag skrev om "flickorna"...

Kommentarer
Postat av: Nina

BRA Elin!!! Reagera!!! I like it.

Just det ni var i Eygpten ja. Jag minns npg undegär vad ni tyckte om det.

Vi kommer skippa pyramiderna.

2010-02-23 @ 22:06:48
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Pyramiderna var en upplevelse, men resan dit var ingen höjdare. Fem timmar i buss, och om ni ska ha med Ville blir det nog ännu jobbigare. Vi tog även en snorkeltur till Giftun Island som dock var riktigt bra. Kan rekommenderas.

2010-02-24 @ 14:54:10
URL: http://tributetocreativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0