Flingor, apelsiner och... Calippo

På grund av den där envisa infektionen jag nu dragits med i fyra dagar har aptiten inte varit vad den brukar. Jag äter alltid ordentligt med frukost, mellanmål på förmiddagen, rejäl lunch, mellanmål igen, middag och någon frukt på kvällen. Men inte de här dagarna... Mat har varit det sista jag känt för och att bara andas in lukten av mat har nästan fått det att vända sig i magen.

Sedan i måndags har jag lyckats pressa ner sju mackor, fem koppar te, en liter äppeljuice, några msk köttfärssås och spagetti (till Dogges förtjusning, för han fick resten av min portion...), två apelsiner, ett Kycklingmål classic från Max (med smält ost - givetvis!), en halvliter cola light, en skål mjölk och flingor, en smoothie på vaniljyoghurt, banan och jordgubbar, några vindruvor och... en Calippo. Antalet glasspinnar/strutar jag äter på ett år kan jag nästan räkna på en hand, men idag var verkligen Calippo det jag fick sug efter och då fick det bli en sån. Har en kvar i frysen till ett senare tillfälle...  

Gick förbi ICA på vägen hem från Apoteket (nej just det, Kronans Droghandel...) och köpte precis allt jag var sugen på. Inte så mycket... Lite frukt och blåbärssoppa. Ska nog ta mig en slurk nu och se om krafterna kommer tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0