Flyt på IKEA

Idag var Erik och jag på IKEA för att införskaffa en del bebisprylar samt lite annat. Jag som alltid har varit ett stort IKEA-freak (med IKEA-katalogen som helig skrift) kände mig dock inte riktigt lika uppspelt inför dagens strapatser som jag brukar, som om jag tacklat av lite,... Men nu var det idag eller inte alls som gällde så det var bara att pallra sig iväg. Vi ska ju till Gotland nästa helg och fixa lite inför "nedkomsten" så listan som skulle bockas av var rätt lång. 

Tanken är att vi ska vara på Gotland så mycket som möjligt under det närmsta året (i alla fall jag, sedan får vi se hur det blir för Erik - han kanske kommer pendla eller nåt) och med tanke på att garaget endast erbjuder en begränsad bostadsyta gäller det nu att verkligen tänka igenom vad som behövs göras för att det ska bli någorlunda praktiskt att bo där. Det där med förvaring är inte det enklaste (det mesta är liksom för stort) så när jag hittade en bänk med de exakta måtten vi sökte, som hade förvaring både i lådor och under locket man sitter på, blev jag jätteglad. Fin var den också. Skulle passa perfekt i hallen! Men lyckan blev kortvarig... När vi kom ner på lagret och skulle hämta den var den SLUT. NEEJ! Fan också... Men skam den som ger sig. Erik gick helt enkelt och frågade om det verkligen inte fanns någon mer (den skulle dessutom utgå ur sortimentet - glömde berätta det) och om man i annat fall kunde få köpa exet uppe i butiken. Tyvärr fanns det inga fler, däremot fick vi gärna ta den som var ihopmonterad. Dessutom till 30% rabatt (vilket senare ändrades till 50% eftersom de hittade ett litet felborrat hål på baksidan som ju ändå inte syns). Hur kan man ha sånt flyt? Så det var bara att lyfta in den i bilen och köra hem. Eller, först bockade vi givetvis av allt annat på listan (bl.a. 24 trådbackar med stativ) och åt sedan lite korv (som var kall...). 

Och nu står bänken här och väntar på att transporteras hem till Gotland. Ska bara fixa en dyna att lägga ovanpå och något fint tyg att klä in den i. Kanske sånt där fusklammskinn, får se vad det blir. Men det får bli ett senare projekt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0