Meloskitfestivalen

Besvikelse! STOR besvikelse. Jag hade laddat som tusan för kvällens deltävling med godis och allt. Men vilket antiklimax det blev. En bra låt, och det var Andreas Johnsson (som ju faktiskt brukar vara bra för det mesta). Men de andra då? Ursäkta att jag säger det, men var har de hittat låtarna? Och kostymerna? Och tonartsbytet i Calle Moraeus låt, vad hände med det?! Och titeln på den andra låten som gick direkt till final - "Manboy", vad tusan är det? Är det ens ett ord? Jag som engelsklärare borde veta, så kanske får jag äta upp min syrliga kritik, men det gör jag gärna.

Jaja, nästa vecka blir det i alla fall inget melodifestivalande för min del för då ska vi till Gotland på 30-årsfest. Och det känns inte som någon förlust med tanke på att det var lika kasst förra veckan...

Nu blir det skidskytte. Där borde det kunna bli lite mer spännande. Heja Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Manboy is a man that acts like a boy. This behavior is reinforced by popular culture.

2010-02-14 @ 15:41:50
Postat av: Elin

Tack för informationen. Då kan jag lägga till ett ord till i mitt engelska vokabulär.

2010-02-14 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0