Och så var det dags igen...

Klockan är 18.15 och det är onsdag kväll. Halv sju ska jag infinna mig på jobbet för att vara med på en informationskväll för skolans blivande sjuor. Slänger på mig jackan och trampar i stövletterna. Ingen halsduk eller mössa, ska ju bara köra bort och det tar inte mer än ett par minuter. 

Halkar sedan ut till parkeringen, låser upp och dunsar ner på sätet (ja, jag är ju inte så smidig nu för tiden...), vrider om tändningen och... HELVETE! Batteriet är stendött - IGEN! Tror inte det är sant. Slänger ett snabbt öga på klockan. Tio minuter tills mötet börjar. Kanske hinner jag gå, om jag går riktigt snabbt? Börjar traska men kommer inte många meter innan första sammandragningen kommer och jag inser att detta är omöjligt. Det går inte att promenera två km på tio minuter hur gärna man än vill, ännu svårare blir det med en livmoder som spänner, sandaletter med hala sulor, ingen mössa och ingen halsduk...

Det var bara att vända hemåt igen och ringa till jobbet och meddela att de fick klara sig utan mig. Som tur är har jag en förstående rektor som bara skrattade när jag berättade om incidenten... 

Nu har Erik varit efter batteriet och batteriladdaren så nu ska det laddas, och i morgon är det jag som åker och köper ett nytt.  

Kommentarer
Postat av: Nina

Fan va störande. Klokt att du lät bli promenaden.

Kram

2010-02-10 @ 20:26:41
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Nina ang "En liten fundering"

Du har helt rätt. Precis som sjukgymnaster kan röka, läkare knarka och poliser köra för fort kan du som lärare va den Elin du vill, när du inte är på jobbet.

Löjlig kommentar av Petra.

Däremot tycker jag att det är en oärlig handling att ta emot pengar som man är medveten om att man inte borde få DOCK bör tilläggas att jag skulle gjort på samma sätt.

2010-02-10 @ 20:38:03
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Visst är det en oärlig handling, inget snack om saken...

2010-02-10 @ 21:17:46
URL: http://tributetocreativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0