"Vad tjock du har blitt!"

Barn är för roliga, eller hur? Visst är det det charmigt med ett litet barn som är sådär gulligt ärlig? Man fnissar lite grann och sedan händer inte så mycket mer.

Idag kom jag in i klassrummet för 50 minuter engelska i 7:an och hann inte mer än lägga ifrån mig mina saker förrän jag fick just den kommentaren: "Vad tjock du har blitt!" Och helt plötsligt glömde jag bort all stress som hade dominerat första timmarna av dagen. Istället blev jag bara varm och glad. Okej, nu var det min mage eleven syftade på, och jag hade antagligen inte reagerat fullt så avslappnat om jag verkligen hade gått upp tio kilo - utan att ha en bebis i magen men det var bara så härligt att få uppleva den där spontaniteten. Hela klassen asflabbade och resten av lektionen var bara jättebra. Till och med genomgången av pronomen gick som en dans. Tänk vad lite som behövs för att man ska komma på andra tankar...  

Kommentarer
Postat av: Nina

Hahaha oslagbart!

2010-02-11 @ 21:49:39
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0