200 000

Ungefär så många människor dog i jordbävningen i Haiti. Det är för tusan nästan fyra gånger Gotlands befolkning eller 2,5 gånger Växjö. Döda! Det är så in i h-vete fruktansvärt. Så igår när jag skulle på stan en sväng såg jag till att ha med mig kontanter så jag kunde lägga i sparbössor som jag utgick ifrån att skulle finnas lite varstans. Men döm om min förvåning när jag insåg att det inte fanns en enda sparbössa på hela stan. Och inte i någon av butikerna jag gick in i heller. Fy fan, vad dåligt! Där strosar människor omkring i lugn och ro med shoppningkassarna dinglande i händerna, men ingenstans kan jag lägga mina pengar på att hjälpa andra. Det gjorde mig riktigt upprörd måste jag säga. Som tur är finns det ju andra kanaler, men jag tycker ändå det är lite konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0