Att göra-lista

Åtta veckor kvar... Behöver väl inte nämna att jag inte tänker på speciellt mycket annat??? Vaknar varje natt och ligger säkert en timme och grubblar på sånt jag måste fixa:

- Mjukisbyxor (helst sånna i plysch, för de är skönast). Ska kolla H&M i helgen.
- Morgonrock. En mjuk, inte i frotté för de är så hårda. 
- Köpa någon slags amnings-bh i "nät" på Apoteket som tydligen ska vara jättebra (enligt Emma).
- Kolla upp "snäckor", som man ska stoppa i bh:n när man ammar. De ska tydligen samla upp mjölk och när den reagerar med materialet i snäckan blir det som "balsam för såriga bröstvårtor" (som visst alla får...).
- Sätta mig in i försäkringsfrågor och sånt praktiskt.
- Köpa skötbordsunderlägg (heter det så? har iaf sett ett med Laban som jag gillar, och sånt uppblåsbart på IKEA)
- Sy draperier av det fina Tiny Zoo-tyget
- Tvätta igenom alla kläder och bäddgrejer eftersom det tydligen kan innehålla gifter som gör bebisen DÖDLIGT sjuk.*
- Skära till madrassen eftersom den är för stor för sängen

* Här måste jag lägga till en sak som jag INTE ska göra: Läsa boken "Gravid" av Anne Deans som bara gör att jag får vansinnig prestationsångest inför det här med att ta hand om spädbarn. "Såhär håller du ditt barn", "Såhär tvättar du ditt barn". "Såhär kammar du ditt barn". "Såhär klär du ditt barn". Shit! Jag kommer aldrig att klara det...

Nej, nu ska jag inte klanka ner på mig själv. Det är klart som tusan att jag fixar det. Hur svårt kan det vara? Det är ju inte precis så att jag är den första kvinna som ska föda barn...


Kommentarer
Postat av: Hans syster hihi

Du har ju hand om Erik, då klarar du ett litet barn LÄTT!

2010-01-26 @ 19:15:31
Postat av: Nina

Diggar kommentaren här ovan.. HAHAHAH



Du har alla förutsättningar att klara det galant Elin.



Snäckor tror jag på. Hade det inte själv men det ångrar jag.



Kram på dej



2010-01-26 @ 21:45:11
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej jag har inte märkt av några problem med blogg.se. Däremot ser jag att de gjort om en del vilket säkert kan förklara ev driftstörning.



Va kul att ni kommer på festen. Det var en glad överraskning.



Trevlig helg!

Kram

2010-01-30 @ 07:34:30
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0