Ettårsjubileum, typ...

Det slog mig just att det har gått ett år sedan jag började med bloggen. Shit, vad tiden går fort. I början tänkte jag bara låta bloggen handla om min kreativa ådra, men efter ett tag märkte jag hur kul det var att skriva men att jag tyvärr inte alltid hade tid att vara så himla kreativ hela tiden. Alltså skulle jag inte ha något att skriva om och således inte kunna uttrycka mig i skrift som jag ju tycker så mycket om (eller som min chef sa vid ett medarbetarsamtal för några år sedan när vi kom in på det här med att vissa har lättare för att uttrycka sig i skrift än tal: "Jag menar inte att du har talfel eller så..." - glömmer det aldrig...). Därför började jag skriva om lite annat också. Insåg dock att det är viktigt att tänka på hur man formulerar sig eftersom man tyvärr kan trampa människor man bryr sig om på tårna... Därför blev det istället lite mer dagbok av det hela, blandat med recept, inredning, träning och allt möjligt annat som jag tycker om. Sånt som förhoppningsvis inte ger ett negativt intryck.
Det går dock lite upp och ner mer bloggandet måste jag säga. Ibland är det så vansinnigt roligt att jag skulle kunna göra flera inlägg om dagen och ibland orkar jag liksom bara inte ta tag i det. Dessutom är det ju så att jag inte är speciellt aktiv när det gäller att läsa andras bloggar, vilket gör att kommentarerna (som ju alltid är uppskattade) givetvis uteblir. Men det struntar jag i. Jag orkar helt enkelt inte bry mig. Jag läser Ninas blogg och kanske någon till, det får räcka.

Får se hur länge jag kommer att skriva. Ibland funderar jag på att starta en ny, men what the heck, jag orkar inte... Kommer kanske på andra tankar när bebben kommer...

Nej, nu blir det bara blaj. Ska laga lite mat istället. "Laga" ja... Pommes frites och prinskorv. Vet inte om det räknas som att "laga mat"... Eller om det ens räknas som mat...

Kommentarer
Postat av: Nina

Å ja herregud visst är det att LAGA mat å det är inte bara mat utan LYXMAT jö. NÄstan.



Jag tycker det är ett jättebra sätt att dokumentera sitt barns utveckling på bloggen samt att föra dagbok. Min mamma sa att hon ångrade att hon inte skrev dagbok när vi var små för nu minns hon så lite.



/hon som tycker fiskpinnar å pulvermos är en prestation

2010-01-05 @ 19:39:19
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0