Frukostbullar med keso





Gör så här:

1. Finfördela jästen i en bunke. Smält smöret i en kastrull och tillsätt mjölken. Värm till 37 grader. Häll degvätskan över jästen så den löser sig.
2. Tillsätt keso, sirap, brödkryddor (om man vill), salt och solrosfrön alt. pumpakärnor. Blanda i rågsikt, grahamsmjöl och nästan allt vetemjöl. Det blir en ganska lös deg. Arbeta den ca 10 min. för hand eller 5 min. i maskin. Låt degen jäsa i bunken till dubbel storlek, vilket var ca 40 min. 
3. Mjöla bakbordet och händerna (annars blir det klibbigt kan jag lova...) och baka ut 25 bullar. Låt dem jäsa på en plåt med bakplåtspapper ca 30 minuter. Sätt under tiden ugnen på 225 grader.
4. Pensla bröden med ägg och strö på frön. Grädda på andra falsen nerifrån i 10-12 minuter, eller tills de får lite färg).



Kommentarer
Postat av: Nina

Å va härligt. Älskar bröd. Jag tycker fan bröd är snyggt ja nstan vackert, på nått sätt, inte bara gott.



Grattis till omblommande orkidée. Det är nått att skryta med.



Jag vill hemskt gärna springa med dej i sommar. Det var underbart, så länge det varade...



Kram på di

2010-01-06 @ 17:00:56
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0