Gråtmild av MTV...

Jag är inget MTV-fan. Tycker mest det är stimmigt och helt intelligensbefriat (åtminstone alla idiotiska realityprogram). Men så ikväll satt jag och zappade lite slött fram och tillbaka och hamnade framför ett program som hette "16 and pregnant". Som namnet antyder handlade det om en 16-åring som var gravid. Själva grejen med att blir mamma vid 16 tänker jag inte kommentera, däremot blev jag helt tagen av tjejens mod. Hon vaknade mitt i natten av att vattnet gick, men stressade inte upp sig över det. Hon klädde lugnt på sig och åkte in till förlossningen tillsammans med sin mamma (hon bodde hemma med sina föräldrar). Där fick hon ryggbedövning och sedan var det dags att krysta. Det hon var mest bekymrad över var att hon hade fula ben... I övrigt verkade hon helt oberörd av situationen och vips, hade hon fött en liten flicka. Jag blev så imponerad av att hon lyckades hålla sig så lugn. Hur kommer det bli för mig? Är jag en sån som vrålar av smärta eller kommer det gå ungefär som för tjejen i programmet? Jag inbillar mig att jag har en ganska hög smärttröskel, men när det gäller att föda barn är det lite mer osäkert... 

Måste bara berätta om mina underbara ungdomar i skolan. Det går nästan inte en dag utan att någon frågar hur bebisen mår, om jag vet vilket kön det är eller att de kommer sakna mig när jag slutar jobba. Två tjejer i min klass har dessutom slagit vad om könet. Vinnaren får en Japp... Hur gulligt är inte det?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0