Hemgjort jordnötssmör

Jag älskar jordnötssmör! Så nu har jag hittat ett recept så man kan göra eget. Det känns lite nyttigare måste jag säga, även om det väl inte är jättefarligt att äta det lite då och då.

Till ca 2 dl jordnössmör behöver man:

250 g saltade jordnötter
1 tsk socker
0,25 dl raps-eller solrosolja
25 g margarin

Mixa jordnötterna. Häll i sockret och oljan och mixa till en slät smet. Lägg till sist i margarinet och mixa väl. Se till att det inte blir några margarinklumpar kvar (det fick jag och det ser inte så jättegott ut...). Häll upp i en burk och förvara i kylen.

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Nina

Å wow, kul grej.vBra gåbortpresent.

Är det lika gott som Skippys? Lika sött?

2010-01-16 @ 15:44:39
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Det smakar inte riktigt lika kraftigt som Skippy och inte lika sött. Sedan slipper man den där smöriga känslan i gommen...

2010-01-17 @ 14:28:23
URL: http://tributetocteativity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0