Jag bara sitter här och tittar...

... på min mage som då och då liksom rör på sig. Det böljar liksom till, ibland ovanför naveln, ibland nedanför, till höger, till vänster... Och så blir det plötsligt alldeles stilla, för att sedan sätta igång igen. Och där inne är det någon som lever rövare.

Jag såg en dokumentär igår som handlade om för tidigt födda barn. Det var oerhört sorgligt när läkarna tvingades fatta beslutet att ett nyfött barns liv inte gick att rädda, och sedan hur otroligt starka föräldrarna var. Jag vet inte om jag någonsin hade klarat av det, men det gör man nog. Man måste ju... Sedan fanns det en riktig solskenshistoria också om en tjej som föddes i v 29 och som ett år senare var som vilken liten pigg ettåring som helst. Det häftiga var att veta att vår lilla/e skrutt faktiskt är äldre än så, och om den nu skulle få för sig att den tröttnar på livet där inne, skulle den faktiskt med största sannolikhet klara sig. Häftigt och otroligt skönt att veta.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0