Jag har hittat ut!

För någon månad sedan tog jag mina första trevande steg mot att införskaffa en barnvagn. Hade väl inte reflekterat så himla mycket över det innan och blev därför näst intill chockad när jag insåg vilken djungel det faktiskt är. Inte nog med att det finns sådär 30 olika modeller och märken. Sedan kan man välja olika typer av hjul, liftar, färger och hur mycket tillbehör som helst... Jag var helt virrig och kände bara att det fick ligga på is ett tag. Sedan läste jag någonstans att den kan ta upp till tre månader att få sin vagn levererad och med tanke på att jag gärna vill ha min vagn när bebisen kommer var det liksom bara att ta tag i det igen.

En av lovdagarna åkte Erik och jag in till Babyproffsen i Visby och började botanisera bland alla modeller. Som sagt, varför måste det finns så många??? Vi hade en del önskemål med oss, bland annat det där med svängbara framhjul. Tjejen i butiken rekommenderade oss dock att ta fasta hjul eftersom vi kommer att köra en del i terräng samt på Visbys kullerstenar, och då är tydligen de där svängbara hjulen inte så bra.

Valet föll till slut på en svart Brio med fyra fasta hjul (pumpfria) och hårdlift. Den blir nog bra. Ser fram emot att få hem den så jag kan börja övningsköra lite...

Men gud vad det känns bra att ha hittat ut ur den där barnvagnsdjungeln. Som en tung sten som lättat från mina axlar... Lite melodramatiskt sådär...




Ungefär såhär ser den ut, fast detta är förra årets modell.


Kommentarer
Postat av: lena och Tilde

den där blir jättebra för era promenader, vi hade en brio happy med separat liggdel/sittdel alltså som er fast man bytte till sittdel när det var dags. Den var super att köra på Gotland och överallt annars, lite bökig i affärer kanske men man vänjer sig.

2010-01-07 @ 21:47:23
Postat av: Elin

Ja, jag funderade lite över det där med affärer... Jag som älskar att shoppa och alla butiker är ju inte lika generösa med sina entréer som t.ex. Åhléns. Men det löser sig nog...=)

2010-01-08 @ 17:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0