Miracles do happen

Ja, faktiskt, så är det. Tro det eller ej... Särskilt märkvärdigt är det när dessa mirakel är av botanisk karaktär. För länge sedan köpte jag en orkidé på Ikea. Jag vet av erfarenhet att deras växter inte brukar hålla den bästa kvaliteten men när de nu sålde orkidéer för 79:- slog jag till ändå. Jag menar, när de vissnar så är det ju bara att slänga dem och köpa nya. Min orkidé levde väl någon månad innan den tappade alla blommor och började se alltmer anskrämlig ut. Jag ställde den i en bokhylla och glömde bort den. Men så innan jul ställde jag fram den i ett fönster, duttade på lite vatten (mitt i bladrosetten - vanskötsel!) och glömde den igen...

Döm om min förvåning när jag kom till Växjö i söndags och insåg att den hade fått två nya blommor och en knopp på den ena stängeln. Den andra ser fortfarande ut som ett grillspett ungefär, så den är nog hopplöst död.

Men jag är i alla fall jättestolt och nu ska jag vårda den ömt. Som sagt, mirakel kan ske. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0